Friday 22 January 2010

Friseurbesuche & Längenzuwachs



2010

Mitte März
Mitte Juni
Mitte September

Dann dürften die Dauerwellenleichen endlich eliminiert sein und ich kann meinen Schneiderhythmus hoffentlich auf 4 Monate ausdehnen.

10 cm Zuwachs sind also durchaus machbar dieses Jahr!!! Dann wäre ich bei 55 cm. *freu*


2011

Mitte Januar
Mitte Mai
Mitte September

Oi! Das wären dann wieder 10 cm. Womit ich dann bei 65 cm wäre und meine Haare damit länger als BSL wären. Vielleicht sogar so lang wie sie waren, als ich aus Amerika zurückgekommen bin. *Doppel-freu*


Wenn ich mich also bei 3 mal Spitzenschneiden pro Jahr einpendle, heißt das:

Ende 2012: 75 cm
Ende 2013: 85 cm
Ende 2014: 95 cm
Ende 2015: 105 cm

Dann hätte ich mein gesetztes Ziel sogar um 5 cm überboten und hätte damit Klassische Länge. Wow!!
Das ist natürlich alles Theorie aber trotzdem super-spannend darüber nachzuphilosophieren.



Hairdresser appointments and growing

2010

Mid-March
Mid-June
Mid-September

After that my perm-damaged ends should finally be gone completely and I can start to extend my cutting frequenzy to 4 months.

So that means 3.9" more at the end of the year is definitely manageable. My hair would be 21.6" long then.


2011

Mid-January
Mid-May
Mid-September

Oi! That would mean another 3.9" which would leave me with 25.5". My hair would be longer than BSL (Bra-Strap-Length) and maybe even longer as it was when I came back from the USA.


So should I be able to settle down at 3 haircuts per year, that would mean:

End of 2012: 29.5"
End of 2013: 33.4"
End of 2014: 37.4"
End of 2015: 41.3"

That would mean I had even exceeded my set goal by 1.3” and had Classic Length. Wow!!
Of course that’s all theroy but it’s super-thrilling anyway to philosophise about it.

No comments:

Post a Comment